- Rask und smart campingbåt

2021-12-06 05:42:07 By : Ms. Linda Jiang

Min far Henrich Nissen-Lie kjøpte i 2003 und Fabola Campus 650 für å utnytte sin nye tid som pensjonist. Drømmen var å ta båten auf henger und oppleve nye kyster oder auf fjorden mit barnebarn. Det ble få slike Tür. Han opplevde båten für Lett und Rang. På 80-tallet opplevde han å kullseile med en A55, en norsk 18-foter, unter Zugseilen. Bitte hinterlassen Sie eine Nachricht mit kjølen save opp und min far ikke å klatre opp på skroget. Da die opplevelsen kom kanskje bak i minnene i Campus 650. Båten stay i hvert case follow etter år und byttet ut med en Marieholm MS 20, havsrulatoren.

Campus 650 ble lansert i 1999, og er en videreutvikling av Campus 600. i 2002 ble skrogformen angepasst, og bredden økt med 10 cm. Artikkelen ble veröffentlicht in Seilas nr. 3 2004.

Konstrukteure Bernt Lindquist i Fabav i sverige er de få her i Skandinavien, was seit langem beim Bau von Seilen für Tilhenger-Transport und Camping erforderlich ist. Pussig nok hat båtene ikke slått on på våre breddegrader, til tross for lack påtplasser und stetiger Havnepriser. Få norske reilere er Forunt å hat im Sommer einen langen Urlaub auf der Rekker Mer enn Høyst et Par hundert nautischen Mils Kystseilas. Med en campus på henger bak bilen Sie können eine Wochenendtour im Sognefjord oder eine ukes-Seiltour auf den Lofoten machen! Og i Urlaub rekker man sol und varme i Middelhavet, eller kanskje en høstferie unter Seil in Kroatien.

Min. erstes Exparing mit Campus var für 17 år siden da min kone und jede Fahrt von Oslo en fredag ​​​​ettermiddag, overnatted i båten ved en elv mellom Hemsedal und Lærdal, sjøsatte und rigget båten i Lærdal lørdag morgen, angeseilt zum berühmten See .d rüber zum Solvorn das vi inntok en bedre middag på Vallaker hotell, für så reile tilbake til Lærdal søndag formiddag. Samme kveld var vi tilbake i Oslo. Så travelt bør man kanskje ikke ha det, die er altså mulig å oppleve en seilroute im Sognefjord auf én helg, noe som ville ta hele urlaub mit en stor båt tur retur langsam kysten.

Für å få fullt utbytte av en campingbåt må die være Enkel å rigge opp og ned. Ved å feste masten und vantene i dekk, drar man lett masten opp mit wald und fester dette. Er går det svært Enkelkinder und mit erlittenem forsiktighet klarer man det auch alene. Mast und Bom Surrer Mann an Deck unter Landtransport. Im Annen stor fordel mit campusbåtene det er bei man pantoffel å dra roundt mit Tung Ballast. Båtene hat Ballast und man füllt mit Füller ved sjøsetting und tømmer den igjen når båten står auf dem unteren und soll auf dem Land. Kjølfinnen hot opp i en smart talje. Kjølen hat 100 Kilo Bly Stops drinnen.

Türen zum Sognefjord mit Campus 600 ga mersmak, und da die Störungen litten und die Modelle 650 com für noen auf der Seite verlangten, mussten über den Sommer einen Langzeittest machen. 650-Modelle haben modernere Skrog und mit Rettungskonstruktion und Sturre Bredde Acter hat das Linjer Som en Rask Rope Dinghy. Litt mer plass gir også die zusätzlichen halben Meter, både unter dekk und in den Cockpits. Das Kabel ist bidrar auch zum Campus 650 Kabel vom größten Teil des Båters in der Störungsbar. Mit Storseil und Fokkseilen one gjerne båten alene, men in mye vind er det en demand å ha litt vekt på ripa. Båten er temmelig Rang, für Rang til at man tør slippe de yngste barna ut alene. Med Gennaker für ein Boot bis zur Plane.

Es ist notwendig, das Feuer im Feuer zu halten - zum Stikk-Køyer in den Cockpits und in den "Saloons" im Forpiggen. Er ingen hatch i fordekket som Standard. Men det lar seg selv sagt montere. Ich det minste trenger man en ventil som kan gi litt unter frisk air in forut. Unter der Cockpittür entdeckt er das Feuer und plündert bis zu den Enkelkindern gasbysse i båten. Mit dem Laden bomteltet über Cockpits und dem Brede Skyveluken åpen, blir the lille båten forvandlet til en kompletter Camping-Vogn mit voller Ståhøyde und Masse. Der Radiosender ist vor Ort in der Gegend und es besteht keine Verbindung zwischen den Lagern und dem Land. Ich fahre das Boot und die Luke, dørken til et fint suerom und stor Luke hält Akten bis et rom, also verschachtelt sie im Aktenschrank!

Campus 650 gir full seilglede für hver krone. Med to voksne på ripa he the round morsom å ropes på bidevind, und selv med blosser Fokus, he the ellevill på slør ich litt sjø. Med-Gennaker-Planer, der ein Beiboot om du heiser opp kjølfinnen macht. One sitter fint på cockitkarmen mit rorkultforlenger und styrer. Ellers er det plass til 3 - 4 voksne i cockpiten.

Campusbåtene bygges nå in Estland. Das Finish auf Plastik ist erledigt er BH, Männer für å kunne selge båten til unter kr. 100.000 Har Man Latt Seg Inspirere von Ikea. Sie får riktignok ikke selve båten i flat pakke, men old utstyret liefert i plastposer, also wenn Sie selv må rain med å jobbe minst et par helger für Sie haben skuta rope clear. Srlig tidkrevende er die Montage aller gesicherten bis befestigten Cockpitteltet. Die Anforderungen, die mit den anderen Primes und Lecks folgen. Es gibt keine Kennzeichnung des vannlinjen er det ikke, så, da Sie Materialien mit båten i sjøen en tid anbringen können, also müssen Sie den Flyer zulassen. Auf vår båt var bunnen voller ruer etter kort tid und var en case jobb å ligge under båten on trallen und skrape und pusse old vekk. Deretter måtte bunnen avfettes Grundig für den fikk flere strøk Hempel Epoxy Primer und Tilslutt Racing bunnstoff. gjøre dennne jobben med båten på tilhenger frarådes! Sie können weiterfahren, wenn der Kran zum Noe High Bukker gehoben wurde, der geöffnet wurde, um alt zu kommen.

In God bruksanvisning følger med müssen Sie wissen, dass Sie wegen å old på plass informiert wurden. Männer litten und tålmodighet må til.

Produzenten tilbyr en skreddersydd tilhenger til båten. Også den lag er in Estland. Noen norsk forhandler finnes ikke, så thou må kjøpe båten hos produsenten i Stavnäs utenfor Stockholm und selv sørge for å kjøre den hjem. Selve kjøreturen med båten på henger gikk smertefritt, men å importere en tilhenger til norge he visst ikke så enkelt. Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne kjøre over grensen mit svenske skilt på tilhengeren. Men norske prøveskilt für einen Baretter am anderen fährt er fort. Vi så ingen annen utvei enn å kjøre rett til vårt local biltilsyn etter å betalt moms hos Tollvesenet. Biltilsynet ga oss norske skilt etter en kort inspeksjon og gjennomgang av alle papirene.

Jeg hatte einen Mangel an hyggeligen Seillasern mit Campus. Men desverre tillot ikke tiden drømmene om å reile båten i Lofoten noen sommeruker, i brighter en høstferie i Middelhavet. Som så oft ellers er det tiden als er mest dyrebar und so für Mangelartikel. Heller ikke svarte båten helt zu forventningene som treningsbåt für barnebarna. Bitte bis zu den Seilen der Scheune nachfragen. Som fylt ungdomsbåt må die Derimot sind ideal zum Helgeturer und Urlaubsseile!

So gibt es ausgeklügelte Konstruktionen und 650er Modelle, die langlebig und produktiv sind und was auch immer die Anforderungen sind. Die Limitseite vinduene full ikke godt nok fast og lekket. Lekkasje sind auch über Luken in den Cockpits erhältlich. Männer für en nevenyttig eier burde dette være bagateller. Og med tid til å bridge båten slik the innbyr til, ligger verden åpen für å utforske spennende, nye kyster. Ved å bo i båten også unter Anlegestellen, für einen rimeligen Urlauber. Har man plass på egen tomt, pantoffel man både havneavgift und kostbare vinteropplag. Og on vannet für einen kompletten Koffer des Seilgliedes!

Arcona muss die Regeln von 385 befolgen, die auf Orust die Premiere hatten. Zum Garten nach Norwegen, und dieser kann besichtigt werden.

seilmagasinet.no utgis av Norsk Maritimt Forlag AS

Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. SEILmagasinet er mischt von Fagpressen und arbeitet zwischen Vær Varsom-Plakaten und redaktionellen Plakaten. Auf der anderen Seite der Lenkung hat SEILmagasinet eine Antwort für Innhold.

Ansvarlig Herausgeber: Ole Henrik Nissen-Lie

Journalisten: Morten Jensen, Mikkel Thommessen